Archief Raadplaten 1-25

Raadplaat 1

Huisjes op de hoek van de Emmakade en Wilhelminastrat, nu parkeerplaatsje.

Raadplaat 2

De Noordstraat. Het gebouw van de vroegere Lagere Landbouw School van de Heer Van Schaik.

Raadplaat 3

Een foto van een 'modern' gebouw. Woonlocatie De Akker, Activiteitencentrum De Dorsvloer van Siloah aan de Broekveldselaan.

Raadplaat 4

Het Kookstation met een dwergsein nummer 504.

Raadplaat 5

Het kaaspakhuis van VanderSterre aan de Willem de Zwijgerstraat.

Het oude pakhuis van Piet van der Sterre op de Willem de Zwijgerstraat.
Van der sterre groep

Raadplaat 6

Wilhelminastraat 54 naast het pand waar poelier van Rijn gevestigd was.

Raadplaat 7

Weer een modern plaatje..
Deze huizen in de Prins Bernhardstraat zijn gekomen op de plaats waar de zogenaamde Duplex-woningen waren. (Deze woningen waren de eerste woningen na de Tweede Wereldoorlog en een speciaal project.

Raadplaat 8

Dit is de winkel van Van Aalst in de Wilhelminastraat.

De tabakswinkel van de weduwe van Aalst in de Wilhelminastraat tegenover de oude timmerfabriek van Oudenrijn.
Je kon, wist Dick ook nog, uit de automaat sigaretten trekken
Inworp éé gulden en tussen het cellofaan zat een kwartje want een pakje koste 75 cent.

Raadplaat 9

Het huis van de familie De Vos in de Wilhelminastraat. (naast Kalkman).

Raadplaat 10

Het huisje achter de winkel van Van Vliet in de Wilhelminastraat. De Stichting Historische Kring Bodegraven had een deel van dat huisje tijdelijk gehuurd! Het gaat heten: Het Borefts Archief.

Raadplaat 11

Het is het huis op de hoek van de Spoorstraat en de Spoorlaan.
Overigens: precies dezelfde huizen staan aan de Zandwijksingel in Woerden.

Raadplaat 12

Mak's Wijnhandel (en niet Max) in de Wilhelminastraat naast Timmerfabriek Van den Oudenrijn.

Helaas inmiddels gesloopt....

Raadplaat 13

Het hek van de boerderij van de Fam. Van Veldhuizen, naast de Manege op de Noordzijde.

Raadplaat 14

De foto van het bord is gemaakt toen de weduwe nog niet was afgeplakt op het kaaspakhuis van F. Noordhoek en Zoon aan de Willem de Zwijgerstraat.

Raadplaat 15

Het pand van Agterof in de Noordstraat 38.

Raadplaat 16

Even tussendoor: Onze dorpsbrug

Maar. Wat missen we hier?
De paaltjes op de brug?? Maar die zijn er ook vaak niet! Dus dan missen we ze ook niet.

Raadplaat 17

Gemaal Baleus Brack aan de Vlietkade,

Raadplaat 18

Noordstraat 32. Het huis waar voorheen de fam. Van Ghesel Grothe woonde. Zij hadden achter hun huis de bekende tuin die (helaas) een andere bestemming heeft gekregen.

Raadplaat 19

De kaasfabriek Oud Holland aan de Noordzijde.

.

Raadplaat 20

Het is (of eigenlijk was) de boerderij van Van Briemen achter de Koek- en Zopie-tent aan de Noordzijde. Ontzettend jammer dat deze mooie boerderij gesloopt is. Op de foto in de Koek en Zopie-tent op het ijs staat de bekende Bodegraver Nanne Both.

Raadplaat 21

De oude winkel van Burggraaff in de Kerkstraat naast kapsalon Dijkstra.
Er moeten in de loop der jaren duizenden kastanjes van deze boom zijn gekomen! En De afspraakjesboom;-) .

Raadplaat 22

De foto is genomen vanaf het talud van de N11 in aanleg in de zestiger jaren. En het veld van VV Bodegraven aan de Oud Bodegraafseweg is te zien.
Ongeveer waar de latere fabriek van Eminent te vinden was toendertijd gemeente Zwammerdam.

.

Raadplaat 23

Deze Raadplaat laat zien welke kerken er te vinden zijn in Bodegraven.
De borden van de plaatselijke kerken zaten aan het huis van Arie Hirschman aan de Rijnkade. Klein grapje: Op het bord van de Pinkster Gemeente had men van Morgenstond door er een e extra tussen te plaatsen er Morgenstoned van gemaakt!

Raadplaat 24

Op de hoek Oranjelaan/Vonklaan.
Een kastje dat voor altijd zo moet blijven! Herkenning van Bodegraven, zo mogen ze er wel meer van maken super leuk.

Raadplaat 25

Noordstraat, tussen nr 27 en 29. Het oude huis van familie Hortensius. Kort geleden helemaal gerenoveerd.